Coloseum Fightcenter!
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Coloseum Fightcenter!

Kick, MMA and Thaiboxing in Skövde, Sweden. Vi provar med öppet forum, funkar inte det så kör vi inloggning.
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Gladiatorspelen 2 Last man standing

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Pontus "
Gäst




Gladiatorspelen 2 Last man standing Empty
InläggRubrik: Gladiatorspelen 2 Last man standing   Gladiatorspelen 2 Last man standing I_icon_minitimelör apr 17, 2010 12:31 pm

Vilken jävla bra gala! Grymt ljus, grymt ljud, kanontuffa matcher i en grym lokla! Och allt runt omkring fungerade optimalt. Succe!
För er som inte var där ( losers) så kan jag berätta att det var slutsålt och att vi fick neka ca 100 pers i dörren. Kul för galan, tråkigt för de som fick vända i dörren.
Upplägget var att det skulle vara en turnering och att det emellan matcherna skulle vara underhålling och superfights. Detta fungerade kanonbra förutom två skador som gjorde att två matcher vanns på Walk over.
Det var ett grymt tryck i lokalen, som nog är perfekt att annordna denna typ av tävlingar i, och det blev ännu värre tryck när Coloseumfc;s första fighter, Chi Chi, dansade in för sin första match! Matchen blev stenhård men chichi van på domslut efter att har varit bättre med händerna. Grym blick och fin avståndsbedömning Chi Chi!
Nästa kille från Coloseums egen prettyboy var Oskar Karlsson som gick sin första match! I vanliga falll brukar Oskar träna mma och är grym på marken men nu fick vi se att han är stenhård stående också! I första ronden fullkomligt körde han över sin motståndere och överöste honom men slag, stenhårda knä och en del sparkar. I andra ronden kom hans motståndare ut och öste på som en galning och tog den andra ronden. I tredje ronden orkade nog inte riktig Oskar med men jag trodde ändå att han skulle ha vunnit. Det gjorde dock inte två av dommarna och Oskar förlorade knappt mot kllen som senare fick pris som galan bästa turneringsfighter. Han fick inte bara med sig en buckla för detta utan också en riktigt stor buckla av Oskar, strax under höger öga!
Kommentator på galan var Rickard " prettyboy "Nordstrand, K1 veterna och världsmästare i Thaiboxning och han berättade att han fick gåshud under matchen och han kunde inte tro att det var Oskars första match. Det kunde nog ingen annan heller. Oskar vann nästa matck på wo och kom då två i sin pool vilket tyvärr inte riktigt räckte till en finalplats.
ChiChis andra match gick mot en kille som Rickard Nordstrand hade sparrat med och som han är mycket imponerad av. När jag berättade att våra killar bara gått max ett par matcher tittade han lite på mig och sa oj.... Det var inte bra.... Killen hade dessutom fått stå över första matchen pga wo och var helt fräsch. Jag var lite orolig, efter att ha begrundat ovanstående faktum, men när ChiChi kom ut och ÄGDE första ronden helt blev jag istället jäkligt imponerad. Det blev även Rickard som för andra gången på galan sa att han fick gåshud! I mitt tycke vann ChiChi alla tre ronderna med sina långa och fina slagserier men domarna dömde hans motståndare som vinnare. Troligen pga att ChiChi inte blockade de många lowkicks som han fick ta mot. Men är man så tuff som ChiChi så bryr man sig kanske inte om lowkicks ; )
Sista coloseumfightern för dagen var Johan ( döden) Andersson och han körde planenligt över sin motståndare i tre raka ronder. Inget snack om saken här och ett tag trodde jag Joihan skulle knocka sin motståndare. Johan fick som vanligt ta emot ett gäng härda högerswingar mot hakan och som vanligt brydde sig Johan inte det minsta om detta! Tuffa killar från Coloseumfc! I intervjuen efter segern frågade Rickard Johan om hans nickname döden men Johan redogjorde inte så noga för hur han fått sitt namn. Generellt kan man säga att Coloseums fighters är den tysta, starka typen då rickard fick dra ur dem orden efter deras segrar ; ) Nåväl, numera går Johan under namnet Blixten två eller B2, det har Johanna bestämt. Blixten ett, eller B1 är , Petra Larsson! Om ni känner dem vet ni varför ; )
I pauserna fick vi också se Coloseummedlemmar, först Sandra Vargbom som körde en uppvisning i stripchair och sedan Lina Thorwald som med sin grupp Norrsken gav oss en ljusshow! Bra jobbat!
Totalt sett en stor succe och alla jag pratatde med var mycket nöjda med matcher och galan. Rickard, som gått matcher på galor över hela världen, var faktiskt också imponerad. Trevlig kille för övrigt, tack för att du ville va min hjälpreda under kvällen Rickard! Eller var det tvärt om ???
Tack till alla som ställde upp och jobbade under kvällen och ett stort tack till Christian och Anders som lägt ner enormt med tid på detta!!
Matcherna sändes live av spotifight.se och går tydligen att se där i efterhand också så gå in o kolla !!!
Och så väntar jag på rapport från efterfesten på Husaren!
Till överst på sidan Gå ner
Bäckström




Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 10-01-10

Gladiatorspelen 2 Last man standing Empty
InläggRubrik: Sv: Gladiatorspelen 2 Last man standing   Gladiatorspelen 2 Last man standing I_icon_minitimelör apr 17, 2010 1:16 pm

Kan bara instämma med Pontus grym gala mkt bra jobbat av våra fighters och inte minst av jonsson och Kahlaf grymt pojkar cheers
Tyvärr så har Oskar fått en tråkig njur skada och är på sjukhus men vi hoppas att han snart är på benen igen
Till överst på sidan Gå ner
Ageton

Ageton


Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 09-11-28
Ålder : 36
Ort : Skövde

Gladiatorspelen 2 Last man standing Empty
InläggRubrik: Sv: Gladiatorspelen 2 Last man standing   Gladiatorspelen 2 Last man standing I_icon_minitimesön apr 18, 2010 1:13 pm

Instämmer. Detta vilken upplevelse asså. Jag vill tacka bäckis för all träning utan han hade jag inte vart den fighter jag e nu !!...
Till överst på sidan Gå ner
Johan
Admin



Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 09-11-05

Gladiatorspelen 2 Last man standing Empty
InläggRubrik: Sv: Gladiatorspelen 2 Last man standing   Gladiatorspelen 2 Last man standing I_icon_minitimesön apr 18, 2010 10:27 pm

Tack Bäckström, Stefan och Daniel för bra coachning. Tack Khalaf och Anders, blir svårt att göra bättre till nästa gång nu när allt var bra första gången. Och tack till alla andra som hjälpt till.
Till överst på sidan Gå ner
Anders Jonsson
Admin
Anders Jonsson


Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 09-11-02
Ålder : 51
Ort : Skövde

Gladiatorspelen 2 Last man standing Empty
InläggRubrik: Sv: Gladiatorspelen 2 Last man standing   Gladiatorspelen 2 Last man standing I_icon_minitimemån apr 19, 2010 11:09 am

[url=http://nyheter24.se/sport/kampsport24/361875-gladiatorspelen-ii-the-last-man-standing ]http://nyheter24.se/sport/kampsport24/361875-gladiatorspelen-ii-the-last-man-standing [/url]
Fanns ett litet uppslag här oxå Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://coloseumfc.se/
Sponsored content





Gladiatorspelen 2 Last man standing Empty
InläggRubrik: Sv: Gladiatorspelen 2 Last man standing   Gladiatorspelen 2 Last man standing I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Gladiatorspelen 2 Last man standing
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Coloseum Fightcenter! :: Off topic-
Hoppa till: